Der in die Werbebranche zurückkehrende Regisseur Ridley Scott kreiert einen Werbespot für Cognac Hennessy. Das nach dem Motto „Jeder Tropfen Hennessy X.O. ist eine Odyssee“ entstehende Werk wird im Jahr 2019 weltweit Premiere feiern. Im Mittelpunkt stehen die „Worlds of Greatness“, kreative Interpretationen jeder Geschmacksnote, die vom Hennessy Comité de Dégustation als Veranschaulichung des Geschmacks und der Atmosphäre von Hennessy X.O beschrieben werden: Süße Noten, steigende Hitze, würziger Abgang, fließende Flamme, Schokoladenlaune, Holzknirschen, im unendlichen Echo gipfelnd.
Ridley Scott erzählt: „I’m very pleased to partner with Hennessy for my first commercial in 15 years. From the very beginning, the project has been about the creative process. I saw the initial script and it immediately triggered something in me. I started scribbling and those scribbles turned into a detailed storyboard and a productive visit in the Cognac region. I loved partnering with Hennessy as the creative process was an absolute priority throughout. The result is not simply advertising, it’s entertainment. We are now in post- production with an ingenious CGI team and I am looking forward to the official launch in 2019.“
Thomas Moradpour, Global CMO für Hennessy, sagt: „Luxury appeal is about emotion, it’s about building a dream. Who better than a world-creator like Ridley Scott for Hennessy X.O, the iconic flagship of our range, the Original X.O? His mastery and imagination are unsurpassed, he will capture our audience’s hearts and minds.“
Auf das Erscheinen der visuellen Geschmacksreise wird eine Serie aus sieben 3D-Werbespots des Berliner Trendlabor Foam Studio im Herbst dieses Jahres aufmerksam machen.
Quelle: Hennessy