In diesen Tagen trifft der Powers Irish Whiskey mit neuem Flaschendesign auf dem deutschen Markt ein. Das Redesign soll durch eine neue Dynamik eine neue Generation von Genießern für den traditionell dreifach gebrannten Single Pot Still Irish Whiskey begeistern. Die neue Flaschenform ist laut Irish Distillers von der Silhouette einer Brennblase inspiriert, was direkt Bezug auf das Herstellungsverfahren nehmen soll. Derweil soll das fortan diamantförmig das „P“ einfassende Label an das historische Markenzeichen von Powers erinnern – laut Unternehmensangaben das erste in Irland registrierte Markenzeichen. Zur klareren Unterscheidung der unterschiedlichen Qualitäten wurden Farbprofile entwickelt: der Powers Gold Label trägt Rot, der Powers Three Swallow kommt in Blau daher und der Powers John’s Lane 12 Jahre weist metallfarbene Elemente auf. Der jeweilige Whiskey soll im Zuge des Redesigns unangetastet geblieben sein.
Carol Quinn, Archivar bei Irish Distillers, erklärt: „Powers sense of identity has always focused on the diamond P; that became very clear to me as I worked my way through the historical archive. The diamond P was everywhere, on the casks, stationary, on bills and receipts, emblazoned on everything that left the distillery, and notably on the wonderful Powers mirrors that still hang in Ireland’s pubs today. Workers at the old John’s Lane distillery even took to wearing a diamond P pin on their lapel, such was their pride to be part of the Powers family. For me it’s wonderful to see the diamond P front and centre on this new label, symbolising all the history of this great whiskey since 1791.“
Conor McQuaid, Chairman und CEO bei Irish Distillers, sagt: „Powers has been famous for its bold taste profile and character since the family distillery was established in 1791. We are excited to introduce this new look to the world and inspire a new generation with the unique history and personality of Powers. At Irish Distillers, we have pride in Powers as one of the world’s leading Irish whiskeys and we welcome this dynamic new chapter for the brand as we seek to continue the Irish whiskey renaissance around the world.“
Quelle: Pernod Ricard Deutschland